my world

Saturday, June 30, 2012

+kisah #2+


Salam petang  semua.. haish wat ape tuu…
Kalau kat umah petang2 cm gne mak buat jeput,masak nugget, dan macam2…best betoll…
Tpi kat kolej ni…makananan terhad..semuanya kne hadkan coz nak jimat duit…huhu…
Naik boring aku asyik makan makanan yang same jew…haishhh mmg boring gler…mane x nyer nasi aku ialah bermenukan” nasi putih berkuah kari neneas bersama ayam goring…. Kekadang bersama jugak tempe atau bagedil” tu lah lauk aku seharian… dah 4 sem aku kat jati then tu lah aluk aku,,,aku bersyukur coz at least aku dapat makan jugak…ade lagi yang masih xdapat makanan….
Argghh rindunya kat umah…rindu kat mak,abah,mie,umar,iman dan segalanya aitu:
-          Rindu nak mesin rumput…..
-          Rindu nak sapu sampah kat halaman rumah
-          Rindu nak tgok tv bersama sambil makan co’let
-          Rindu nak berborak2 ngan mak n abah dan keluarga
-          Rindu nak duk bersama2 waktu petang kat meja batu kat tangga dapur
-          Rindu nak g surau sama2
-          Rindu nak jemur kain sesame ngan mak
-          Rindu nak tolong mak renovate pasu bunga
-          Rindu nak tolong abah potong pokok.
-          Rindu nak g pasar malam ngan mie.
-          Rindu nak makan air cendol yang mie belanja.
-          Rindu na g pasar gantikan mak… mak suh beli sayur waktu pagi @ petang.
-          Rindu nak g ambik umar sekolah…
-          Rindu nak main2 ngan umar
-          Rindu nak g umah cdah main ngan iman
-          Rindu nak g umah cdah waktu malam lepas balik dri surau..jumpa iman n umar
-          Rindu nak buat makan tetiap jumaat..kumpul adik beradik…
-          Rindu nak makan nasi kat umah cdah..ramai2…
-          Rindu nak borak2 ngan mak kat dapur..
-          Rindu nak g hypermarket ngan mak n abah…
-          Rindu nak g pasar tani ngan cdah…
-          Rindu nak g picnic ngan family tercinta.
-          Rindu nak berBBQ ngan mak n abah serta amy n umar..
-          Rindu nak kemas2 umah ngan mak…
Yang paling aku inginkan ialah rindu berada disisi mak,abah n mie…
Nak senantiasa bersama mereka…

Kekadang aku rase pelik bilik tgok kekawang yang xmau balik kerumah masing2 waktu sem break…kenapakah ini terjadi??? Sepatutnya mase cuti sem ni kita dapat bantu2 mak ayah masing… tolong2 mane yang patut…xsemetinya tolong masak tpi tolong sekadaar yang mampu… bagiku la ann mase mereka ade nilah kita patut manfaatkan mase bersama mereka…  dlu time abah ckp nak buat kerja dihalaman rumah…akulah yang paling tension… tpi bila dah lame2 duk buat…aku rase kerja tu cm sesuatu yang menyeronokan…tol la ape orang cakap kalau Sesuatu kerja tu kita suka…mm xterasa payah dan penat sedikit pon…
Sekarang ni abah dah xseaktif dlu… so sekarang ini sepatutnya aku lah yang mengambil kerja2 itu semua.. ti disebabkan aku masih di U ni…tugas tu aku postpone dlu tapi insyaAllah balik cuti sem ni aku akan lakukan semua tu…. Argghhh xsabarnya nak buat semua yang aku rindu tu. Dalam abah yang sakit tu sempat lagi abah mesin rumput dihalaman yang kira suku ekaar tu…tu la org cakap kerana semangat dlam keadaaan ape pon kita dapat lakukannye dengan jayan. Abah mmg seorang yang xleh duduk diam… dalam keadaan sakit t upon abah sempat agy nak pi bersihkan semak yang bertimbun kat selekoh umah tu…coz hari tu ade kenduri  didepn umah aku tu… abah mmg rajin…nasib baik aku n mak sempat tegur…
Abah mmg terkenal dengan seorang yang rajin…boleh dikatakan pandai serba serbi…bak masak pon pandai, bab jalan2 kat sekitar Kelantan nip on hebat..hahahah patutlah orang amat suka kat abah..hehhee… aku pon bersyukur dapat seorang abah macam ni.. mane ade seorang abah yang sanggup belikan anak perempuannya dia kereta tanpa bayaran sesen pon…bersyukurlah wahai kakakku coz abah jarang seorang abah meperlakukan seorang anak sebegitu rupa…

Hmnn hari dah semakin gelap… malam ni xthu nak stdy ape…  xde mood… minggu depan dah latough week…alahai takotnye nak hadapai minggu tu….esok dah la aku nak g shoot vedio mandarin lagi…alahi bznye minggu ni….disebabkan xm lambat agy nilah yang mmbuatkan aku malas nak stdy…ya Allah permudahkanlah segala urusanku dalam menjawab soalan…. Berikanlah daku kejayaa yang cemerlang dalam semua mata pelajaran..amin… sebelum menutup tirai coretan tuk hari ni.. ya Allah sesungguhnya Engkaulah yang Maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui akan segalanya… panjangkanlah umur,mak,abah,kakak dan keluarga aku yang lain, jaokan kami dri bala dunia dan akhirat serta pekara syirik manusia, berikanlah nikmat kesihatan,islam,iman kepada kami sekeluarga, rahmatilah kami didunia dan akhirat,ampunkanlah segala dosa2 kami yang lepas2 mahupon yang akan dating,permudahkanlah segal urusan kami, kayakanlah kami didunia dan akhirat sesungguhnya hanya padaMu sahaja kami meminta….amin…..bye wslm… 


**hmnn laman umah aku lagi cantek ko**


No comments:

Post a Comment