my world

Saturday, June 9, 2012

kasihan mak!!!

selamat pagi semua,,,,, alahai paginya aku update blog ni...
skunk tepat kul 0110 hari sabtu 9 jun 2012..hehehehe...full tu....
selepas mendengar yang abah sakit ni ramai pulak sedara mara yang datang xputus2..
alhamdulillah mereka datang membawa rahmat dariMu ya Allah....semoga dengan kedatangan mereka abah makin sembuh...insyaAllah....
mmg la suka keluarga datang..aku pon xnafikan... tpi aku kasihan kat mak la.... 
xmenang tangan nak layan tetamu... nasib baik ade cdah boleh la tolong2 mane yang patut...
kalau la aku ade disamping mak boleh jugak aku tlg2 mak masak n tolong2 pi pasar....
seingat kau lepas je abah kuar dri wad ari2 mak xpernah lagi tido lena... kesian mak....
ya Allah berikanlah mak kesihatan, dan kekuatan semangat,physical dan mental....
tadi aku  bru nak text mak,, nak pesan kat mak agar tdo awal n makan ubat...then tertiba phone ringging...
mak kol....nilah yang dikatakan naluri seorang ibu dan anaknya.... mak cakap esok mak andak nak datang dri peneng...skunk ni kat umah ade pak lang malik n family... ni semua adik beradik abah... mereka datang once dengar abah xsihat.... dalam minggu ni semua adik beradik abah datang...almaklumlah mereka duk jao an..mereka juz ambik bas jew...so ape2 mak n mie yang kne ambik n hntar dorang naik bas.... mak nak kne masak lgi... nak kne jaga abah lagiii....kalaulah aku ade....mmg aku akan tolong mak...boleh aku bnti mak yang mane boleh dibantu....  

tdi mak ade cakap....abah cakap kalaulah ade hery skunk ni.... mesti ringan sikit kerja mak....
malam tdi mak masak sambal tumis udang...abah jugak cakap kalaulah ade hery mesti dye suka makan sambal tu....wahhhh tersentuhnya......*berkaca mataku sebentar.*
abah jugak cakap bnyak aktvt yang dirancang mase aku balik cuti ari2 xdapat dilaksanakan coz abah sakit...abah mintak maaf... tpi aku xkisah pon coz aku lebih risaukan kesihatan abah lagi...
xtvt yang dirancang---> buat bbq---> pi pantai---> buat nasi ayam---->berkumpul keluarga besar...
huhuhu...bnyak lagi tpi xmoh tulis semua t kata menunjuk plak...ehehhee....(gurau je)....

esok pgi pak lang nak balik peneng dah....yang akan sampai ialah mak andak sekeluarga...so lepas brakefast pak lang nak suh mie tunjukan jalan ke TEMAN....atau terminal makanan negara....
alah pasar yang baru bukak tu...alang2 sampai kb ni apesalahnya pi sat an....hehehe

No comments:

Post a Comment