my world

Wednesday, June 6, 2012

balik cuti menuai...

alhamdulillah....
selamat balik ke kota bharu and kerumah terchinta...
seronok dapat jumpa keluarga tertamanya mak n abah..
rindunya kat mereka....xpuas jika sehari xjumpa ataupon kol mereka...
tepat pukul 6 pagi aku sampai ke rumah...
malas nak tggu mie datang ambik so aku pilih tuk jalan kaki jew masuk ke rumah,..
sungguh gelap suasana pagi tu....sepanjang jalan menuju kerumahku ituu mulutku berkumat kamit memebaca 
segala ayat yang aku pandai... bukan ape bnyak kisah2 seram yang aku thu ttg kawasan sekitar
jalan masuk kerumahku itu...
argghhh seramnya...
dengan izin Allah aku sampai depan pintu pagar umah..mals nak bunyikan bell t mak terkejut plak..
so aku kol mie suh datang ambik aku....
hanya Allah sahaja tahu bertapa gembiranya aku bila masa menjejak kaki ke kawasan rumah...
ya Allah aku bersyukur kepadaMu... 
selepas salam semua ngan mak n abah...aku pon masuk tdo jap...ngatok gler coz dalam bas bukan aku tdo sangat pon... 
kul 9 pagi.. aku kedapur bersama mak... saja nak borak2 ngan mak... rindu la katakan... mmg panjang borak kiteorang time tu... seronok lame xberborak cm gne ngan mak....
bnyak jugak kenduri yang aku sempat attend.. best la jugak ann...heheh.... 
tpi bnyak jugak pekara sedih yang aku alami once nak abis cuti ni....
mmg xboleh dibaitkan dengan kata2...mmg syahdu betol....
tiket balikku ke shah alam yang dibeli bertarikh 3 jun malam itu terpaksa diBURNkan coz aku xsanggup balik once melihat keadaan abah yang xberapa sihat itu....
Ya Allah berikanlah kesihatan pada mak dan abah...serta panjangkanlah dan berkatilah umur mak dan abah...amin....
so petang 3 jun tu aku kuar sekejap dari hospital dan terus pergi mencari tiket....alhamdulillah tiket ade tapi 5 jun pagi... nasib baik tiket tu boleh dinaiki di taman bendahara...xde lah menyusahkan mie tuk pergi mengantar aku....
ya Allah sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa... panjangkanlah umur kedua ibubapaku, peliharalah mereka didunia dan akhirat, permudahkanlah segala urusan meraka, berkatilah umur dan hidup mereka, sayangilah mereka sepertimana mereka menyanyangiku dahulu... sesungguhnya aku amat3 kasih akan mereka... amin....
abah: get well soon....amin.....i love u abah.....sob3!!!

No comments:

Post a Comment