my world

Thursday, January 6, 2011

jiwaku 001

Tanggal 2 januari 2011

Tepat pukul 9 malam semalam aku telah berangkat pulang ke kampusku di shah alam.... dalam pukul 8 kte orang smpai di stesen bas. Menuju ke stesen bas,kami melalui satu kampus sementara UMK, hati kecilku berkata”ruginya aku xmasuk umk,tenttu aku xpayah rasa berat hati cm ni..”. dlu mak dah pesan,nape xapply umk, aku ni keras kepala, kononnya nak tggal jao dari keluarga...lau aku dgr kata mak, xlah aku merana skunk ni...huhuh..lain kali nasihat bonda akan ku pakai ... sblum kuar rumah mak ade suh aku bawak kek yang mak bt tpi sekali lagi aku degil xnak bawak...kan skunk dah rugi...time dalam bas ade budak bukak kek yang dibawa mse tu lah aku rse menyesal.huhuh ... aku turut dihantar oleh keluarga tecintaku iaitu  Abah. Mak. Salmi dan Umarku sayang.... dalam menunggu  pintu bas buka, hati sekali lagi rungsing.... berat hati ini ingin meninggalkan keluargaku yang amat2 aku kasihi, xmudah untuk aku melepaskan gengaman tangan mereka yang erat itu,xterdetik dalam hati kecil ini untuk meninggalkan mereka.....sebelum aku berangkat pergi aku dah pesan kat bonda tercintaku... sesudah aku melangkah masuk kedalam bas... aku xnak mak n keluarga tggu aku smpai aku berangkat...  aku takut hatiku bertambah terguris... nasib baik mak faham maksud aku.... syukurlah.....
Dalam kul 6.15 pagi tadi aku smpai kat shah alam... aku n mat din serta izat terus ke penginapan izat yang terletak tidak jauh dari situ..... dalam hati aku mula terasa yang aku dah bt kerja gila tuk berjauhan dgn family aku... tpi demi ilmu aku teruskan juga... sesedar aku dan mat din dari terjaga.dah pukul 9.30 pgi... pe lagi bergegaslah kami ke stesen bas.... setelah semua selesai ttg pendaftaran..aku pon masuk bilik.... biliku skunk ialah 4310....jao dari bilik dlu..huuhuh... tpi dekat ngan surau... insyaallah aku bertekat nak ke surau.... mudah2an....sepanjang hari ni aku asyik teringat kat umah je... mimpi pon ingat kat umah lgi...huhuh...sedih la cm ni..... dah la taon ni lme sikit aku kat kmpus.....aku lebih suka lagi duk umah.... mak masak sedap2.... abah pulak beli makanan yang sedap2.... salmi pulak sayik tolong aku dlam sesuatu pekara..... umar!!!! Aku amat rindu kat umar.... baru je berpisah satu hari.kurasakan bagai satu taon... rindu gelagat dye....rindu dye sebut abe ewi.... nak naik moto lamo abe.... nak g tgok kete keh... nak g tgok monyek n boh pak cik ali..huhuh...rindu semua saat itu.... bagaimana lah hari2ku tnpa kalian semua...doaku padaMu yang Esa ialah agar Engkau panjangkan umur mereka(mak, abah, salmi,umar n keluarga aku yang lain),sihatkan mereka, tetapkan iman mereka, berilah taufiq dan hidayahMu kepada mereka dan selamatkan mereka dari segala bala di dunia dan akhirat....amin...................

( Coretan kerinduan dipetang ahad pada pukul 1730) 

No comments:

Post a Comment