my world

Saturday, March 15, 2014

@ menuju kejayaan

Alhamdulillah syukur kepada Ilahi atas rezeki dan rahmat yang diberikanya…
Alhamdulillah rezekiku dating tanpa diduga dan dijangka(ehh cm sama jew ayat tu)

Pada 20 feb iaitu hari khamis…aku dapat satu msj dari supervisor aku masa uitm dlu…
Dia offer aku tuk buat master under dia dalam bidang organic jugak la…kalo sambung master mau dalam 3 taon jugak la…hurmmm….. kebetulan lab dorang yang dekat puncak alam tu dah nak siap so dorang offer la mana2 plajar yang nak sambung study. Dipendekkan cerita aku berbicang la dengan parents aku dan mintak tempoh dengan my supervisor selama 2 hari…tapi dalam offer tu dia ade bagitau kalo kamo dah keje dengan gaji yang OK baik teruskan keje coz sekarang mmg susah nak dapat kerja….. ok hold dlu cter ni….

Tanggal 21 feb…lagi sebulan sebelum aku diserapkan sebagai staff tetap NR dan mungkin gaji jugak akan beransur stable. Atoyaiii pening nak piker mana satu nak pilih Antara sambung stdy atau kekal dengan kerja.. bukan ape, aku dah merasai kepahitan/kepayahan tuk mencari kerja, malu dengan kaum kerabat lagi, malu dengan jiran2 lagi yang mana asyik bertanya soalan cepu emas “ dah keje ke? Keje ape? Gaji berapa” atooyaii sakit kepala hotakkk betol la… that’s Y kalo sedara2 mai umah aku akan terperap jew lam bilik or else pergi mana2 tempat yang dapat tenangkan fikiran…hahahah

Tanggal 21 feb iaitu jumaat, setelah berbincang dengan keluarga dan mereka memutuskan agar kerja dlu the bila dah stable baru sambung. Ok fine bagus jugak idea tu… so aku ngan mak duk la berbincang pasal nak ganti alatan lam bilik aku tu.. maklumlah dlu main ambik jew barang orang kan… so skrng ni dah keje nak la jugak rasa guna barang sendiri. Hehhe… so aku plan nak tukar aircond baru, nak beli katil, ank beli almari, nak cat bilik dan bnyak lagi… huhuhu bnyak betol dalam kepala ni… tut2 lepas aku cakap semua tu tiba2..jeng3x satu mesej yang memadamkan semua impian aku tu…. Mesej berbunyi begini “ tahniah!!! Anda Berjaya ditawarkan jawatan pegawai perkhidmatan pendidikan” sila layari laman web www.mara.gov.my/semakan...fuhh nak luluh jantung aku dibuatnya… reaksi spontan aku ialah sujud syukur depan mak n mak agak terkejut dengan perbuatan aku… heheheh
Mak masih lagi tertanya2 kenapa aku sujud syukur and aku masih lagi blur dan terus ke laptop then bukak web mara… sekali betol dar…dapat kat mrsm baling…alhamdulillah im here now.. mara junior science college baling. The aku baru giitaw mak…mak dengan rasa bangga dan linangan air mata menyambut kegembiraan aku.. ya Allah hanya padaMu aku bersyukur atas kurnianMu…amin. . waktu tu aku masih lagi blur, nak terima atau tidak coz jawatan yang ditawarkan adalah kontrak… atoyaiii… mak dan majority keluargaku menyambut baik khabar gembira ni dan menyarankanku agar menerima saja jawatan tersebut.. fuhh mau sakit kepalaku memikirnya tawaran ni…hurmm…ak dikehendaki melapor diri pada 4 march di puskep lenggong( pusat khidmat pelajar) lenggong. Aduii kesian plak aku memikirkan bos NR tu…xsampai hati nak resign..huhuhuhu…


Dipendekkan cerita aku tolak tawaran master dengan berhemah dan aku jugak minta pandangan supervisor tentang hal ni dan beliau menyarankan aku terima saja jawatan mara tersebut sbb menjadi seorang pendidik sangat mulia. Aku jugak telah menulis surat resign dan Alhamdulillah diterima oleh pihak NR tanpa sebarang notis…Alhamdulillah gaji tuk bulan 2 jugak penuh even aku dah berhenti 23 feb lagi..tq boss….
maaf la ye xleh nak printscreen surat tawaran coz dah habis tembok semakan di laman web mara...hehehe


No comments:

Post a Comment