my world

Saturday, March 15, 2014

@ hotel anCasa

alhamdulillah... selesai process di lenggong....
disebabkan bas tidak mencukupi maka aku tepaksa menumpang plajar yang bawak kete...alhamdulillah aku dapat kenal ngan sorang bakal cg ni... namanya cikgu khairul nizam mahmud..asal gemas N9...ngaja bahasa melayu...wow!!!! actually masa kat puskep tu ak ade gak borak2 ngan dia tapi xde la rapat mana pon... so kami bertiga...sorang lagi ustaz dari klate... kami bertolak ke kl dalam keadaan semuanya letih...huahuahuah....aku mmg ngatok giler time tu tapi xsampai hati nak biarkan dia drive sensorang annn...so terpaksalah menahan mata tuk sama2 berjaga..yang ustaz belakang tu dah lama dah dialam khayalan..hahhaa...kami behenti rehat kat R&R...biaq dia tdoq sat....then dalam kul 315 petang kami teruskan ke kl...kami skip solat jumaat coz risau teperangkap dalam jemmed kalo sampai kl kul 5 lebih...
ok alhamdulillah dalam kul 5  dan berpandukan GPS gua kami sampai hotel anCasa di pudu raya... hotelnya 5 star kot..best sesangat... ingatkan 1 bilik 6 orang tapi tekaanku silap 1 bilk hanya 2 orang...cepat2 jew aku check in dengan nizam...so kami tinggal sebilk diaras 7.... alhamdulillah berbaloi la kne dera habis2an kat puskep tu... nizam ngan aku sekepala...makan ktorang g sekali....semuanya berdua la... huhuhuhu...... hotel dia mmg best,service tip top...makanan best gler... hari2 gua bntai kek, ak n nizam slalu g makan awal dari yang lain coz x mau crowded n boleh jadi org first ambik makanan tu..hahahha.... aku biasanya xambik nasi bnyak sgt coz nak ambik lauk pauk jew... ditambah dengan kek2 yang berbagai jenis..hahaha.. mmg terasa naik badan duk di hotel anCasa tu even ahnya 3 hari...hahahah..disana aku berkenalan dengan seorang ustaz...ustaz megat... lemah lembut gayanya... baik...so tiap kali masuk dewan kami aku duduk bersama.... nizam, gua dan ustaz...hahaha..bnyak program kat anCasa ni tapi malas plak gua nak taip.... tgok jew la gambo2 ni ye....


ceramah2 MARA

setiap kali kuar bilik bersepah then 
balik bilik kemas jew dorang kemaskan...

xsempat pon nak tgok tv....


dalam dewan...
nizam,gua,megat


makan makan makan......

malam terakhir...sedihnya....
gua, megat, nizam

bekpes sebelum balik....



sedihnya gua rasa..ni kali pertama gua rasa dekat sangat dengan kengkawan...
walaupon kenal xsampai 4 hari tapi persahabatan tu kekal hingga ke jannah...insyaAllah...
selamat bertugas semua....
mohd syarifuad (kim) mrsm B
muhammad khairul nizam (bm) mrsm sandakan
megat asyraff firdaus (pai) mrsm mukah.


selamat bertugas kengkawan


No comments:

Post a Comment