my world

Saturday, March 15, 2014

@ cikgu tuisyen

Salam semua….
Lagi ngapaian…
Awal disember 2013 ari tu aku ade dapat offer jadi cg tuisyen di sebuah pusat tuisyen terkemukan di Kelantan ni… PTK singkatannya…. Alhamdulillah memang best la ajar adik2 ni… muka baik2 jew…kebanyakkannya dari sekolah maahad L/P yang mana sedia maklum merupakan pelajar2 pintar… atoyaii cuak jugak mula2…ahahahha……. Yang lagi aku tension is punyalah aku buat lesson plan dalm bi tut2 kat sana depa kat “cg!!! Sekarang ni semua dalam Bahasa melayu” omg terkezut aku dibuatnya…sekali lagi… terpaksa translate sesatu kat dorang semua… untung doraang pelajar pintar so agak mudah tuk faham dalam bi… huhuhuh…….tapi one thing aku reliase masa masuk mengajar tu ann xde nebes langsung…. Omg… mungkin naluri cg tu kuat ade dalam diri aku ni…hahahaha *bajett*mungkin one find day I’ll be a teacher….sape tau ann…kahkahkahkah….. tapi
kalo nak ajaq dalam Bahasa memang terbeliak la lidah aku yang fasih BI ni…*uuweeeekkk* hahahaha jangan sesekali meludah disini**********bukan ape coz term2 bi ni susah nak ditranslatekan…kalo boleh translate pon pelik bunyinya…hahahha  ie.. Potassium kepada kalium….kan jao bebenor bunyinya…hahahaha tapi demi anak didik terchinta akan kuusahakan…*cewaahhh* insyaAllah kalo ade rezeki aku…dapat cg mara pon ok… doa2kan lah ye rerakan…hehehe…..mmg cita2ku menjadi  seorang pendidik…. Sama2lah kita nantikan ye… skrng ni tumpukan pada kerja baru NR ni….
Ok lah tu jew aku nak cter hari ni…. See u soon….byeee

gambar hiasan.....




No comments:

Post a Comment