my world

Thursday, January 3, 2013

kalulah aku ade disisi mereka....


salam semuanya... entry ni aku dh lame tulis tapi dek kelembabpan internet aku postpone dlu nak post...so hari ni tenet agak baik....so aku postkan la......


Salam dan selamat tengahari semuanya…

Alhamdulillah….segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam…

Minggu agak kerap aku kol mak coz nak tnye pasal sakit abah tu….
Abah was admitted to HRPZII coz of stomatch pain and vormiting…

Ya Allah dugaanMu amat berat… setiap kali dimasukan ke wad ade saje yang xkena
As before…Dr kata darah aba hade jangkitan kuman dan tekanan darah abah xstable…

Sebelum ni abah xpernah kne plak darah tinggi..ya Allah… kami memohan agak abah diberikan kesihatan seperti sedia kala…amin…  aku yakin dan percaya ni semua bukan sperti yang disangka…

Something unexplained happen to abah… Dr sendiri pon xboleh kesan… yup from my observation… setiap kali lepas depa datang melawat abah jew mesti keadaan abah yang baik tu akan terjejas… haishh 

manusia2…. Xboleh tgok keadaan org lain senang sikit… haishh x insaf2 lagi even kubur dah memanggil…huhuhu…..depan kita mmg baik sesangat tapi once dah berkumpul2 dengan adek beradik depa tuu mmg 

xde lagi segala sifat2 yang baik... aghhhh stressnya……kalolah aku bole ade disisi mereka disaat mereka amat2 memrlukan aku….. skunk ni mak terpaksa ulang alik ke hospital..huhuhu aku dapat rasakan 

bagaimana penatnya mak nak ulang alik ke hospital tu..mane nak cari parkingnye lagi…terpaksa tdo secara duduk lagi….ya Allah…rahmatilah dan kasihinilah mak dan abahku…berikan kesembuhan pada 

abahku..amin….kalo aku ade boleh la aku tlg hantar mak ke hospital dan boleh la aku jaga2 umah tu… tambahan  pulak boleh aku tlg2 jagakan si iman n umar tu coz my aunty baru saja keguguran…so agak sukar tu melakukan kerja2 yang berat….aghhhhh……pusing aku memikirkan semua ni….dah la jalan masuk 

kerumah kami tu dinaiki air…so kalo ditakdirkan hujan masih lagi lebat…terpaksalah mak letak kereta diluar dan berjalan kaki meredah air tuk kerumah….ya Allah aku xsanggup tgok mak bersusah payah sedemikian…kenapa segalanya terjadi sewaktu aku tdak ade bersama mereka…????? Ya Allah 

sesungguhnya hanya padaMU tempat kami meminta pertolongan dan hajat…. Semoga abah cepat sembuh dan kembali pulih seperti sediakala dan dipanjangkan umur mak dan abah….amin….





Salam jumaat 28 disember 2012….
Alhamdulillah…. Tahun 2012 hampir menutup tirainya…

Bnyak pekara suka dan duka yang aku alami tahun ni akan menjadikan aku semakin kental…Biarkanlah segala kenangan pahitkuu berlalu bersama tahun 2012…

Lately malas bebenor nak mengupdate blogs… bukan sebab bz tapi coz internet yang lembab ni telah membuatkan aku juga lembab tuk menaip entri2 kehidupanku ini… hehehe

Alhamdulillah…. Keadaan abah dah semakin pulih…syukur daku kepaadaMu ya Rabbi…mintak2lah abah dah bole balik kerumah dan sihat seperti biase…huhu….

Musim banjir yang semakin teruk di Kelantan dan negeri pantai timur ni… risau jugak aku dibuatnya…difahamkan jalan nak kerumah tu dah dinaiki air dan hnya kereta 4WD jew yang boleh lalu..huhu… kesian kat mak kalo abah masih lagi duk hospital… kne ulang alik pi mai pi mai..huhu…ya Allah berikanlah 
ketabahan dan kecekalan padaa ibuku…aminn…. Semoga mak terus cekal dan diberikan kesihatan tuk menghadapi semua ni…

Ya Allah lagi 6 hari nak final exam…apekah persediaan yang aku daah buat….nothing!!! aku juz duk bersenang lenang disini…. Sesekali terasa juga bertapa bersalahnya aku membazirkan mase bergitu sahaja disaat member lain sedaang giat berstudy…huhu….tapi nak buat cm mne…kalo baca awal2 pon nanti nak final kne baca balik n disaat tu aku akan rase malas nak baca coz dah pernaah baca sebelum ni..haishh… tabiat lame masih lagi ade….

ya Allah aku mohon padaMu....sesungguhnya hanya padaMu kami meminta pertolongan... ya Allah panjangkan umur kedua ibubapaku....berikanlah mereka nikmat kesihat dan kebahagian di dunia daan akhirat....
permudahkanlah segala urusan mereka....
selamatkan mereka dari segala azab di dunia dan akhirat....
kasihinilah mereka....
rahmatilah mereka di dunia dan akhirat,,,,
dan peliharalah mereka seperti mana mereka memlihara aku sewaktu aku kecik dahulu.....
amin ya rabbalalmin.....










No comments:

Post a Comment