my world

Tuesday, December 27, 2011

study week...part 4...

alahai bnyak betol kisah2 yang bermain difikiran ni time aku nak stdy ni...
tw x? aku fobia tgok lembu kat tepi jalan....once aku drive or bwk moto lau ade lembu tepi jalan tu...even dye jao lagi ngan jalan tu aku akan slowkan kete....ade kisah disebalik kefobian ini...
dlu mase time aku mula2 nak masuk matrik.... kami pergi satu buah kete jew.... kete wira mak aku....dalam perjalanan tu bnyak benda xelok terjadi... mase gak ade org sekampung aku yang turut serta mengekori kmi...dye daoat satu matrik ngan aku, dye kos akaun... unfortunately mase atas bukit grik tu.... kete dye xsmpat brek then bounch kete wira kami.... huhu..mmg terkejut gler r time tu.... sib baik abah constantkan kaki kat brek time tu lau x kami lak yang langgar kete waja dihadapan kami.... mase tu kami dah agak tension r cz dye xde pon kate nak beri isyarat berhenti n mintak maaf ngan kami... then kami teruskan perjalanan ke matrik kualan nerang... sampai kat area lepas grik tu mase tu time hujan lebat... tertiba seekor lembu ni melintas...masyaAllah.. apelah ujianMu pada kami... sib baik juz cermin depan je pecah..... tapi susah d=gak la nak bawak kete....YA Allah apelah dugaanMu ini...lembu tu milik penduduk tempatan... mmg pemiliknya xikat lembu tu...huhu...sedih2... so nak wat cm ne...kami teruskan perjalan mencari kedai alat ganti spare part... kami terpaksa pasang cermin yang dah x ori...huhu.... xpasal2 kne bala cm gne...huhuh...sabo je lah.... 
then lepas ntar aku mak n org kmpungku balik ke peneng umah adik abah...acik saba... abah ingat nak balik pagi bsok cz terlalu letih tpi org kampungku ni nak balik jugak mlm tu....hissshhh dah la nak ikut org... aku mmg cukup2 xsuka lah cara dye,... dh nak follow kita tpi at last dh lepas semua hajat dye terus dah xnak follow kte....huhu..kalau nak balik sorang xpe ...ni jalan balik ke kb pon  xthu...hissshhhh...tension aku...k lah mals aku nak smbung...t bnyak pulak aku mencarut kat dye....boleh dosa kering lak aku.....yang penting nasihat aku ialah" kalau kita ikut seseorang tu...ikut lah smpai sudah n kalau kita dah xmoh ikut dye pastikan ketiadaan kita tu xmenyusahkan dye"cm ayat keling pon ade...tpi cuba fahami btol2 la ek....wslm.....

No comments:

Post a Comment