my world

Sunday, December 25, 2011

study week...part 2...

sok dah mula stdy week... alaihai sekejap je mase... semalam dah tamat dah kelas tu sesi part 3 ni..huhu....cm xcaye je kan..... xsabar la aku nak grad... nak bawak family aku datang s alam.... nak jalan kat i city...bnyak menda lam perancangan aku.... ya Allah permudahkanlah urusanku dalam mendapat pekerjaan kelak...i want to a lect/teacher... aku nak ajar kimia.... bestt ka jdi cg.... aku nak jdi cg sempoi cm lect aku skunk ni....xlah stdent stress sgt...blaja pon mudah masuk.... dari dlu lagi aku mnat jadi cg... tah xthu nape? mb cz cg ni kerja yang mulia.... mak aku pon suka lau aku jdi cg.... katanya ambik alik hasrat dye dlu tuk jdi cg... dlu mak aku pernah ditawarkan jdi cg matematik tpi cz mase tu ramai lagi adik2 yang masih kecik n masih memrlukan mak aku dan kewangan nenek n atok pon xseberapa so mak batalkan hasratnye itu.... mak tolak tawaran jg cg mate tu... dat y mak tere mate... kira cincai2 jew...aku lak pening.... pengiraan mak mengalah seorang sahbatnya yang btol2 cg mate....hahhaa lawak kan...smpai kawan mak kate...im a mate teacher but ur mate is better that me.... aku tergelak sendiri dgr ayat tu...huhu..how good my mom ni mate...huhuh... Allah maha adil...even mak xjdi cg pon skunk ni hidup mak n kami sekeluarga lebih sempurna...mungkin ini berkat pengorbanan mak dlu yang lebih memikirkan adik2nya sehingga Allah menganugerahkan mak keselesaan hidup sebegini.... skunk ni mak lah tmpat adik beradik n sedara mara menjadi rujukan... baik dri segi bnk rakyat, masakan dan pendapat..... Allah menganugerahkan mak semua tu....alhamdulillah.... adakalanye ramai jugak yang dengki dgn mak.... jhuh..biarkanlah tu mmg lumrah manusia.....hmnnn......pe2pon aku amat2 bersyukur dapat mak macam rospinah binti ibrahim ni.... semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati hidupmu dunia dan akhirat...amin.....

No comments:

Post a Comment