my world

Tuesday, December 27, 2011

study week...part 3...

hmnnn....salam semua...semoga hari ini lebih baik dri sebelumnya...hehehe.... tgok tajuk entry ni stdy week.... tpi actually ni semua berlaku time stdy week lah..hehe.... sedang aku leka membaca lecture note analytical ni tertiba aku terpandang lak tepi cermin aku ni...terlihat mak cik kot ngah sapu sampah bawah pokok tepi surau jati...seronok lak tgok dye sapu smpah tu...teringat lak zaman2 aku kat umah dlu... selalu time jumaat kami sekeluarga bersihkan halaman rumah.... mak bahagian dalam rumah sambil buat hidangan tuk kami.... salmi la dihalaman teduh keliling umah and aku n abah sapu smpah disekitar rumah...huhuhu seronok... kami potong rumput, potong pokok n banyak lagi...sampai kul 12 tghari kot....huhu.... al maklumlah umah aku ni bnyak pokok... macam2 ade, rambutan, durian, duku, dokong,,, n macam lagi....dah macam kebun dah...mmg sejuk mata memandang.... dat Y la setiap jumaat kami akan bersihkan kawnsan rumah...sapu daun2 kering dibawah pokok...huhuhu...memeng terbaik lah....ade kalanya aku kait buah kelapa muda, then minum bersama2 dibawah pokok yang rendang tu....Ya  Allah mmg saat tu bahagia sungguh....  ari sabtu lak.. lau mase free aku tolong mak renovate halaman rumah...tolong angkat pasu, tolong kci idea2 yang menarik tolong potong pokok bunga...seronok time tu.... aku xkesah akan keletihan asalkan aku dapat bantu family aku kerja.... keletihan xtersa jika kerja tu kita seeronok melakukannya...btol x??? hehe... btol la.... 



No comments:

Post a Comment