my world

Tuesday, December 20, 2011

awal muharam

diam xdiam kita semua dah masuk bulan muharam ekk....sekejap jew mase berlalu....bulan hijrah nabi kita Muhammad s.a.w dan para sahabat baginda.... kita pon kne berhijrah tpi bukan dri kota mekah ke madinah tpi dari segi tingkah laku...ape yang selama ini buruk maka cepat2 lah tinggalkannya....ambik teladan yang baru yang mengikut ajaran islam.... kalau kita sendiri xberubah makan xde sape yang boleh ubah diri kita,,,,itu janji Allah... 10 muharam ni lau dikampungku mereka buat bubu asyura...mmg besst la....lme xmakan bubur asyura ni...ari2 ade la sms mie, suh tinggalkan sikit bubur asyura lau ade sesiapa yang buat n kaci.... tpi dye cakap so far xde lagi cz skunk ni musin hujan xde sesiapa nak buat...huhu... tpi Allah itu maha Kaya...tdi one of my belove classmate cik barakah telah offer aku 2 keping bubur asyura....huhuh enak...katenya special dri kota bharu...terubat rinduku nak makan bubr asyura...terima ya Allah.... sambil aku discuss2 ngan member aku rupenye setiap negeri berbeza jenis bubur asyura ekkk....aku ckap la bubur asyura kelantan warna hitam n pejal macam kueh benkang tpu dyeorg gelak....pelik kot bagi dyeorg...ahahaha.... kat kl ni kalau bubur asyura ni cm bubur nasi biase la....mane nak sedap...huhuh....sib baiklah org kelantan ni kretif dalam masakan...actually xcukup cik barakah kci tdi tpi sekurang2nya aku dapat makan jugak..alhamdulillah...tq cik barakah...heheh....leh kali nak lagi k...jgn lupe tu....

No comments:

Post a Comment