my world

Tuesday, October 16, 2012

@ rutin harian depa.....


Salam alaik semua…

Alhamdulillah bumi shah alam sekarang ni sedang dicucuri dengan hujan rahmat… masih lagi permulaan kilat yang sabung menyabung….gerun + takot semua ade… bunyi guruhnya kuat dan menakotkan betol…ya Allah beginilah gamoknya suara mungkar  dan nangkir kepada orang isalam yang tidak beriman…
Hmnn back to entry tdi…aku suka jew baca aktiviti harian kengkawan sekelas aku…bukan sebok nak tahu tapi nak ambik insiprasi kalau ade yang baik la… so tadi time kelas opm yang best tu…aku mengambil initiative edarkan satu kertas…pada kertas tertulis waktu tdoq…waktu bangun tdoq dan xtvt selepas subuh…wahh seronoknya baca xtvt dorang…thanks y’alls coz bagi kerjasama tuk menulis dalam kertas tu…hehe….
So majoritynya sama jew cm aku…tdoq kul 1-2 pagi then bagun seAWAL 6 pagi…mandi2….then tdoq balik sampai kul 7.30 pgi…bangun then siap2 g kelas…hahaha…..nampaknya rutin kita same ye…hehe… tapi dalam kalangan xtvt yang ditulis tu..ade jugak yang meng impress aku….contohnya yang aku highlight tu mg aku betol2 impress dan tabik spring la…korang boleh kenal siapa gerangan tuannya melalui tulisan dye…so empunya diri tu…am solute la kat kamu…kamu dah memberika saya inspirasi tuk jadi seprti kamo….
Rutin aku…memang selalu bangun awal kul 6-6.30 pagi(awal la coz aku yang first bangun dalam kalangan housemate aku ni)…mandi2…solat then akan masuk balik dalam selimut…. Aku bangun mmg xakan on lampu coz takot rumateku xselesa nak tdoq… *padahal aku pasang lagu kuat2 pon dye still lagi berdengkor….tdoq MATI agaknya* yup dari sem satu lagi…aku mmg xsuka on lampu diwaktu pagi…even kalo aku nak stdy pon aku akan ke ruang tamu or duk jew tepi tingkap bagi mengambil cahaya dari luar sesambil menghirup udara yang segar….dat Y lah semua rumateku kalo dorang bangun pon x akan on lampu jugak…hahaha….
Actually lepas subuh mmg x elok tdoq kan….rezeki x masuk… lagipon lepas dah mandi mmg dah xleh nak tdoq balik…tapi mase tu la best tdoq…lagi2 kalo ade kelaas pagi kul 830 lagi rase ngatok teramat sgt…. Hahaha….syaiton punya kerja la ni…. Korang pernah alami x…kalo hari xde kelas pagi…mmg senang giler terjaga diwaktu pagi TAPI kalo ade kelas pagi…dye punya syok tdoq tu sampai rase xnak g kelas n nak tdoq jew…*semestinya pernahkan*huhuhu….
Waktu malam plak…lampu bilikku akan off selewat2nya kul 1 pagi…. Kalo ade kerja yang xberes lagi mmg aku akn sambung esok…so kalo xngatok lagi aku akan baring2 atas katil..pusing sana pusing sini… tapi mmg xmiss dengar ceramah ustaz kazim la…phone akan duk kat sebelah sambil bukak ceramah… kira2 dah nak hanyut tu aku off la ceramah tu…hehehe….baik kan….tapi ade jugak kes2 yang ceramah tu on sampai pagi..hahaha…kesian ustaz tu…cakap berjam2….hehehe….itulah rutin banguun n tdoqku seharian…
insyaAllah dengan inspirasi dari kengkawan ni…aku nak ubah sikit kearah yang lebih baik….tu mase depan aku gak an….so dibawah ni adalah xtvt yang dorang tulis…. Yang aku highlight tu adalah yang aku suka dan memotivasikan aku…heheheh







No comments:

Post a Comment