my world

Friday, October 12, 2012

# niat tulusku....


Ya Allah banyak niatku yang aku rasa ingin aku tunaikan dengan segera demi membalas jasa kedua ibubapaku… harapanku agar Engkau permudahkanlah segala urusanku dalam menunaikan hasratku ini… semoga Abah n Mak dapat merasai keselesaan yang akan aku lakukan..insyaAllah….
Pertama2nya aku nak upgrate tembok pagar rumahku itue…. Nak tinggikan sikit n nak buang semua tiang larik menjadi dinding yang biasa…senang sikit kalau nak cat nanti…insyaAllah…
Kedua aku nak pasang auto gate…al maklumlah jarak rumahku ke pintu gate tu agak jao… kesian parentsku setiap kali ade orang datang…. Kne pgi bukak gate… cu piker kalo kne waktu hujan lebat…kan basah kuyup jadinya… Ya Allah permudahkanlah segalanya… aku dah survey harga auto gate tu kat area kb thru internet…almost 2k… kalo aku nak pasang sekarang pon boleh tapi jujurnya mesti mak n abah xmau… lagipon aku bnyak lagi nak guna duit… duit yanga de tu simpan tuk mase depan… tu la jawapan mak n abah… so aku kne hold dlu..once dah mula kerja insyaAllah aku akan pasangkan untuk mak n abah….
Ketiga niatku nak pasangkan lampu kat area rumah tu…ala2 lampu taman… biasalah kalo dah laman luas tu sebijik lampu Kalimantan tidak memadai tuk satu kawasan yang luas. Niatku nak pasang kat area nak g pouch kete n kat laluan nak g ke pagar….biar terang sikit… kalo nak buat event pe2 pon xpayah nak pasang lambu sambung2 agy..heheh…perancangan awal…insyaAllah kalo didizinkanNya….
Keempat… aku nak beli air cond yang boleh alih tu…ala mende ape ntah yang cm kipas berkaki… maklumlah abah xleh sgt duk dalam air cond…so kalo beli yng tu boleh la guna kalo2 terasa amat panas jew…. Huhuh…. insyaAllah….
Keempat….nak beli set speaker…cm kat uamh axie tu… rak tv dye pon cantek..dan menarik perhatianku…huhuh….axie ko beli kat mane rak tv tu???hahhaha….. rak tv tu Nampak elegen n sesuai diletak di ruang tamu dua rumahku…hahah….i can imagine dat..agagaga….
Tu jelah impian aku untuk tahun ni….harapanku agar Allah dapat mempermudahkn segala urusanku dalam menunaikan janjiku ini dan memohon agar kedua ibubapaku dapat merasai kesenangna dan keselesaan yang aku lakukan…amin….


No comments:

Post a Comment