my world

Friday, September 21, 2012

ouh.... kisah serammm gue....


Salam semuanya…good evening semua…
Dah dinner ke?…. Semalam waktu xleh nak tdo aku teringat nak kongsikan cter2 yang seram ni…sumtime that cannot be seen by naked eyes…wou…..al kisah…
Rumah pok nik….
Al kisah satu keluarga yang agak berada telah pon pindah ke kawasan rumah aku…. Kira2 100 meter dari umah aku… dye buat rumah kat situ… mmg style la kalau korang tengok rumah dye…. Tapi semua tu kerah tenaga pekerja tanpa upah…haishhh tu cter lain plak…. Al kisah pok nik (PN) mempunyai seorang ayah yang dikatakan sedang nazak… mengikut cerita ayahnya ini membela… hantu raya kalau xsilap aku…berupa beruk…seriously… nak dijadikan cerita pn ni mintak tolong keluarga aku basuh pakaian berupa topi kecik berwarna kuning ni dan pakaian seperti anak kecik berusia lima tahun…semuanya berwarna kuning… so tanpa rasa segan silu kami pon tolonglah…al maklumlah hidup berjiran ann…huhuh… on day…. Lepas je ayah pn ni disahkan meninggal dunia…segala pakaian yang kami basuh tertiba hilang dengan begitu…. Omg siapa yang xcuak… sehari demi sehari pn xjugak datang menuntut barang tersebut dan kami anggap pn xnak kami risau dan xmau cerita tu digembar gemburkan….
Alhmaklumlah orang dlu2 mmg bnyk simpan barang pekakas dapur dan almari…semuanya chantik2 belaka dan antic… one day pn ni mengajak jiranku tok wan(sudah meninggal dunia) pergi kerumah lama ayahnya… tok wan diberi almari oleh pn dan tok wan menerimanya dengan tangan terbuka sehingga suatu hari cucu2 tok wan datang rumah tok wan dan terkezut melihat begitu banyak beruk2 yang berada diatas almari tersebut…. Biaselah budak2 mmg senang nak Nampak bende2 macam tu…so semua takot dan tok wan telah memanggil bomoh dollah(arwah) tu buang “menatang” tersebut…Alhamdulillah semuanya kembali normal…sekarang almari tersebut telah diletakan di surau kubur… dah la klasik duk plak depan pintu belah pompuan…. Sebelah tu dah la kubur islam…huhuh…. So time surau aku selalu temankan mak tuk naik belah pompuan until ade muslimah lain datang….
Opsss xabis lagi… ni pengalaman aku n mak aku sendiri…. Al maklumlah petang2 lepas aku balik sekolah menengah tu aku turun kejap ngan mak kat halaman rumah nak siram pokok2 bunga mak yang bermacam2 jenis corak dan warna tu… waktu tu jam menunjukan pukul 6.50 petang dah nak masuk senja… cer teka kami Nampak ape?? Seeokor beruk berwarna hitam legam sebesar manusia sedang berjalan masuk kerumah pn penetrate pagar pn tu…mak aiii hebat gler beruk tu…. Kami buat2 xtahu la kan sebab be4 that kami xthu lagi cter tentang keluarga pn tu…kami ingat beruk betol… once dah tahu cerita sebenar..mmg xlena tdoq kot…. Mungkin ade hikmat dari Ilahi….
P/s janganlah kita mensyirikan Allah….bertawakalah pada Allah…sesungguhnya Dia maha mengetahui…..

No comments:

Post a Comment