my world

Thursday, September 13, 2012

# bermula sem 5


Alhamdulillah dah pon masuk sem 5…

syukur padaMu ya Rabbi…aku still lagi dapat melanjutkan pelajaran kat UiTM ni….sem ni kelas agak xpadat… so banyak gap2 yang bisa diisi dengan pekara2 yang lebih berfaedah…(sepatutnyalah)heheh….alhamdulillah sem ni jugak Berjaya dapat rayuan kolej jati ni….kalau x kat manelah aku nak tinggal…yup mmg aku member yang duk luar tapi………(xusah diceritakan) once aku tahu yang aku xdapat kolej…mmg serabut gila lah kepala hotak aku….nak tdoq pon xlena(pembulaan je lah…lepas tu mg xsedaq ape pon)hahahha…..tapi mmgg siyes takot gler kalau aku xdapat kolej ni…bukan ape…aku terpikir KALAUlah aku duk luar ann…banyak benda nak kena beli… almari.katil,rak buku…haishhhh mau makan seribu ringgit tuk satu sem include bayaran umah sewa…so skunk ni aku lebih bersyukur dengan ape yang aku ade,,,, no more rungutan tentang kolej….huhuh……FYI aku dapat blok C…blok yang satu ketika dlu pernah digemparkan dengan kebakaran yang meragut 1 nyawa pelajar UiTM….tapi tu cter dlu la… tapi laman yang terbakaq tum mg masih dalam proses dibaikpulih…. Alhamdulillah aku dapat laman tengh…so far semua housemateku ok2 belake la… but myroomateku masih lagi xmasuk…coz masih lagi practical…. Mb nxt week dye dah masuk kot…huhu..hopefully sekepala dan baik la….huhuh….di blok ni…aku dapat bilik B…..first time kot aku dpaat bilik ni… sebelum sebelum ni bilik A je yang aku dapat…huhu….first aku daftar tu..ingat nak mintak bilik A  but  aku pasrah…nanti abang tu cakap cm ni plak” dah la orang kaci bilik…nak demand2 plak” so baik kita sediakan payung sebelum hujan….cewahhh berfalsampah sikit…wawawwa…

before that…aku berada dinilai…. Umah kak ni….pi sana coz nak ambik moto ja…huhuh…xsangka sampai ponteng 2 hari kelas….hahaha tapi xpe kelas minggu pertama ni bukan compulsory sangat(bajet xblaja lagi)ok gak duk umah kak ni… petang tu kami bersama2 membersihkan halaman rumah…. Yup mmg I loike waktu…aku mmg suka bab2 halaman ni…habis pokok buluh aku potong….ambik kau…terang bederang..hahhaa…sapu halaman yang dah bertimbun..al maklumlah kak ni selalu travel ke sana sini…international stewardess kan…huhu..abang rizal yang balik kerja malam t upon terperanjat…huhu…he’s said to kak ni”patutla u xkaci hery balik…u dera dia potong pokok ekk”hahhaha….aku tergelak sendiri dengar ayat abang rizal tu…
duk nilai ni mmg susah nak cari makan…. I mean buak nak berniaga tapi nak cari kedai2 makan… semuanya jao2 dari kawasan perumahan…huhuh…. Kelantan jugak yang jadi pilihan…semuanya dekat…nak ape? Semuanya ade…hahhaha kat PC tu semua ade… KFC,McD<pizza,MRSM.IPG,Pustaka,IPD shopping mall n airport…semuannya complete….pasar pon depan tu jew…. Alhamdulillah…. Betolla ape orang cakap…”hujan emas dinegeri orang hujan batu dinegeri sendiri” again berfalsampah.. hahhaa….siyes kot…area umah kak nit u mmg xde kedai mkan pon…kalau yang paling dekat pon dekat tesco nilai…huhu….

sekadar gambo hiasan....

No comments:

Post a Comment