my world

Friday, July 13, 2012

# kisah 3


As salam semua…..hari ni jumaat 13 julai…
Ya Allah kejapnye mase…sok sabtu aku dah nak balik umah….rindunya kat umah…rindu nak jumpa mak n abah….
Tapi sebelum balik tu ade satu paper yang perlu diduduki…paper spectro plak tu…dah la susah…ya Allah aku mohon bantuanMu..bantulah daku dalam melaksanakan jihad menuntut ilmuMu ini..
2 hari lepas aku ke nilai…hantar motor n pagi sebelum tu kak ni dah datang ambik aku punya barang tuk diletakan dirumah dye….almaklumlah cuti 2 bulan jew kan..malas rasenya nak bawak balik semuanya…lagipon umah dye dekat jew…dari sini lebih kurang sejam lagi…tu bagi aku yang rider dengan 60 Km/jam tu…**berhemah kk** tapi kalau yang kakai mat rempit tu dalam setengan jam pon dah sampai…. Seriously mmg aku takot nak ride kat highway…uolz bayangkan la..once lori2 besar lalu kita akan rase ditarik kebawah lari tersebut… hmnn alah cm dalam prinsip fizik tu….(xingat sgt fizik coz aku xsuka subjek tu) mmg takot gler…setiap kalu ade jew lori kat belakang aku aku mula nebes nakan kupelahankan motorku agar dapat kukawal mengikut arus jao dari lori tersebut…hahhaha..best gak duk umah dye… malam tu dye buat mee bandung…hmnn boleh tahan sedapnye…biaselah kalau org kaya dengan orang miskin  buat mestilah sedap yang org kaya kan….lauk pauknya makaaiii bnyak gler… malam tu jugak dye suh aku habiskan semua lauk pauk dalam mee bandung tu…huhuhu mmg beraya sakan la aku…. Kakak aku jenis yang boros sikit… kalau pi supermarket nak beli groceries tu aku selalu tumpangkan barang aku sekali…ade la dalam seratus inggit…**sambil buat muka selamba jew mase kat kaunter** hahha…tpi kak ni dah faham dah dye pon xkisah… tu yang aku suka p umah dye tu…. Lagi satu dye kat steward so bnyaklah makanan yang lebih2 dari flight tu aku akan ambik… tambahan pulak dye jaga yang first class an  mmg sedap gler la semua makanan2 tu…
Aku sempat duk sehari jew umah dye…then aku mintak nak balik…bukan ape..kalau duk umah..seriusly mmg aku xstdy dah la subjek yang last mmg killer abis…so nasib baik dye faham then hantar aku kat ERL salak tinggi…siap bagi money lagi…auuwwww sungguh ku x sangka…hahha tq my luv kak ni.. before that kami pi sarapan kat sebuah gerai ala2 kampung tu…tahu x aku makan ape… **pulut durian **oulz…pepagi hari makan pulut durian mmg rare la bagi diriku yang kampungan ini..ewahh….hahah…
Aku prefer naik ERL dari komuter coz erl ni cepat sikit…dari nilai ke kl sentral hnya 30 minit jew…kalu komuter mau sejam suku…lagipon komuter ni sesak n panas…erl plak lengai n sejuk…best….laju pon laju…hahha…tapi bayaran dye la mahal sikit…biaselah nak yang pantas dan sempurna mmg la mahal sikit….tpi xpe semua tu kak ni yang bayar..hahhaa…mmg niat aku nak pi umah kak ni n nak tolong2 dye bersihkan umah dye…tapi mase n situasi xmengizinkan kan….so redo je lah…lain kali jew la ye… dipendekan cerita dua jam kemudian sampailah aku kat kolej jati terchinta ni…Alhamdulillah semuanya selamat…..






+++sorry ye oulz cerita ni mmg xtersusun coz aku taip ape yang terlintas kat fikiran jew ni… lagipon skunk ni ngan break drpd terus baca mr spectro ni….huhu stress….doakan saya ye…+++

No comments:

Post a Comment