my world

Thursday, September 15, 2011

SerUaN HajI 1432H




alhamdulillah bersyukur pada ilah kerna dgn limpah kurnianNya kte dpat bercoret2 lagi.... taoh ni jadual penerbangan haji bermula pada bulan september lagi... penerbangan pertama pada 29/9 ni..
alhamdulillah mak n abah telah dijemput tuk sme2 menjadi tetamu Allah disana... tapi tarikhnya penerbangan masih tidak diketahuan... mak n abah dh kne kursusu perdana haji pada hari jumaat ni jew...  mak ade kata, kalau boleh biarlah mak kne pangilan yang tengah2 so that xde lah bz sngat mse nak twaf selamat tnggal nanti...pe2 lau dah ditardikan ape leh buat...redo jelah..ni sebagai satu ujian yang Maha Kuasa....aku ade sedih ade gak gumbira mndengar berita ni... yang gumbiranya cz mak dah berjaya mencapai cita2nya tuk mnjadi tetamu Allah n mahu melihat dekat makam nabi Junjungan kita Muhamad s.a.w. Yang sedihnya cz aku xdapat nak hantar mak n abah time mereka nak berangkat ke sana sebab aku kat uitm dan xdapat aku bayangkan bagaimana lah perasaanku xdapat mndengar berita mak n abah selamat lebih kurang 45 hari tu.huhuhu.. actually bukan xnak hntar,hnya Allah sje yang tw bagaimana perasaan aku time mak n abah nak berangkat tu... almaklum lah aku bru je xsampai sebulan masuk u, so mak pesan xpayah balik la... adik blaja bsungguh2 k. kalau nak balik pon mse mak n abah berangkat pulang dri tanah suci tu ekk.... hmmnn mmg sedih kan... aku tw lah aku dh besar, lantaklah org nak kate aku anak manje on... aak( ade aku kesah).. mase mereka ade lah kte nak bermanja ngan mereka... nak selalu berda disamping mereka, nak bermesra2 ngan mereka dan tolong2 mereka ape yang patut.... aku hairan lah nape dak2 zaman sekarang cm x nak duk ngan parents jew....tahu la nak berdikari, tpi kalau dah keje ade depan mate terima jelah.... sambil tu leh la jga parents tu... jgn dikejr yang gaji mahal tu.... nanti menyesal... parents ni hnya satu je dalam dunia ni.... so nasihat aku kat sape2 yang terasa tu...pikir2 lah.... sayangilah mereka ketika mereka masih lagi bernyawa n sihat wal afiat ni...taburlah seberapa bnyak bakti pada mereka nescaya kamu tidak akan menyesal kelak....ucapan tok mak na abah... semoga Allah mempermudah segala urusan mak n abah disana n diberi nikmat kesihatan yang tip top agar dapat melalukan segala ibadat dgn senang n tertib... semoga Allah melindungi mak n abah dari segala bala bendana ketika disana,dan selamat dalam semua perjalan pergi n balik dri mekah... semoga Allah menjaga segala harta benda yang mak na abah tinggal di tanh  air dgn selamat..dan akhirnya semoga mak n abah pulang dengan membawa haji yang mabrur.....amin....


No comments:

Post a Comment