my world

Saturday, August 9, 2014

@sebulan menjadi pendidik....

Alhamdulillah….
Segala puji bagi yang maha Kuasa…
Selawat dan salam pada Junjungan mulia Nabi Muhammad saw.
Alhamdulillah hampir sebulan lebih aku bergelas seorang guru…Perasaannya hanya aku yang dapat dan xtergambar oleh kata2…. So far student ok dan kawan2 seperjuangan pon ok…ramah tamah kot…
Sebelum balik bercuti bulan 3 ari2 ade la satu perhimpunan…tahu x bertapa terharunya gua bila nyanyian lagu mara diperdengarkan buat sekian kalinya lepas kursus MOB ari2…fuhh nak nangis pon ade…ingat kenangan2 pahit dan manis masa kat lenggong ari2…hurmm…
Then yang aku rasa janggal sikit coz skrg ni aku dah berada diatas stage bukan lagi duduk dibawah seperti dahulu… imagine how fast time flies ryte.. dedulu duk bawah melenggok jew dengar cg berucap tapi skrg ni du katas stage bersama rakan2 seperjuangan sambil main nset( melawok jew tu) hahaha….
Ok back to this month..Last week kami(guru2 baru) ade orentasi…atoyaii balik kul 5ptg tertiap2 hari..penat xsah duk cerita kat orang la…hanya tuhan jew yang tahu…dah la aku kne jadi penyelaras form 1, kne siapkan soklan exam lagi… dah siap nak kne cek sana cek sini… maklumlah aku mane ade pengalaman lagi bab2 buat soklan ni… tapi ok jugak buat soklan ni at least aku belajar bnyak mende penting yang perlu diterapkan sewaktu membuat soklan exam..hehe(keep thinking on  +side)hahhaha….


Ok this week adalah ujian selaras 2…

Aku ditugaskan menjaga form 5 didewan besar…bestnya3!!! Sebab dewan besar air cond kalo kat kelas tu kipas ja..hamboii cg baru ni demand betol kan3!!!!hahah…..so bagi kami semua sebagai guru waktu depa exam ni la paling seronoknya…ringan sikit beban kami…juzt jaga exam ja..tapi segalnya xdiduga(ayat cm pasrah jew) “kusangkakan panas hingga kepetang rupanya hujan ditengah hari” dalam kami berseronok kerana xde kelas minggu ni tut2 surat kursus pon sampai….fuhhh kne g kursus jati diri tuk cg2 baru dar…. Baru nak heven2 sikit… tapi xpe… demi MARA kami sanggup…cewahh kipas sikit la… tapi mmg betol la…once dah masuk profession mara ni aku dah nekad tuk jalankan segala kerja dengan sukarela dan amanah…. Amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepadaku akan kupikul sepanjang hayatku…kursus tu pada 16-19 april kat bagan lalang sepang… dekat jew…area2 umah kak ni jew… sat g ade la aku pi meroyan umah kak ni plak..tu pon kalo dia ade la…

Ok oleh kerana kami cg2 baru mrsm baling hnya 4 orang jew…dan aku sajalah yang lelaki so kami ingat nak pi sana dengan 2 kete la… buka ape…akal fikiranku menyatakan bahawa kalo pi satu biji kete jew takot xmuat barang… tahu la pompuan ann barang bnyak… kalo laki ni senang..satu beg pon dah cukup..hehhe(jangan marah ye iffah,fara n mun)hahaha….so aku dengan rasa rendah hati pi jumpa pengetua(ncik shah) tanya pasal perjalanan kami nanti… kalo ikutkan procedure mmg untuk claim perjalanan mestilah melebihi 3 org dalam kete tu…so aku mintak la jasa baik ncik shah ni ckp kami nak pi 2 biji kete… (buat muka kesian siki) Alhamdulillah lepas fikir2 dia terus kata OK…boleh pi 2 biji kete…hureiiii syukur Alhamdulillah..tapi kne daftar dlu la pemilik kete berkenaan…hahahah…selesai satu masalah… mujurlah dikurniakan pengetua yang memahami ni…

So 16 april ni pepagi lagi kami kne bertolak pi sepang… check in kul 2 petang..so sempat la sampai sebelum tu lagi… xsempat nak marking paper exam form 1 yang aku buat tu….balik kursus nanti mmg berlambak la keje kne siapkan…hahah..redha jew la…

K lah nanti kita bercurahan lagi ye… wslm…

No comments:

Post a Comment