my world

Sunday, March 24, 2013

@ ratu air mata...hehe



Salam semuanya…. Sihat ke…
Oleh kerana kemalasan nak study dan dengar plak lagu anak soleh by aiman ni….
Nak story mory sikit la….
Al kisah…dlu bila mana time kem motivasi saat paling hiba iailah bila duk dalam dewan kul 1 pagi dalam keadaan gelap sambil dengar pakar motivasi beri kesedaran… ya Allah masa tu akurasa kalo ade mak n abah depan mata mmg nak peluk cium n nak mintak maaf sesangat… sesungguhnya aku insan yang mudah sensitif kalo bab2 yang berkaitan dengan perjuangan nabi dan jugak bila mana menyentuh soal ibu bapa… mmg air mata ni xboleh ditahan lagi… sebab tu lah aku selalu ambik posisi yang sesuai bilamana ade ceramah motivasi kesedaran pelajar…susah nak sorokan air mata sayu nanti…heh2…nanti jatuh la image aku….*tertiba*
Time motivasi bersama ibubapa plak…. Aku ngan mak akan duk tempat yang startegik jugak la coz aku n mak ni sama2 ratu air mata… mak lagi la.. dengar jew suara penceramah tu dah mula menitiskan air mata… sepanjang hayatku pakar motivasi yang paling pandai menyentuh hati student is pk ko smkpc 1 iaitu arwah cg mawardi…. Beliau pandai bermain kata2…. Bukan tu jew…lawak2 beliau pon semuanya spontan dan bersahaja serta mempuanyai makna… dengar saja cg mawardi ni istikfar aku n mak mulalah menitiskan air mata… sayu jew rasa… aku tgok orang lain dengan parents masing2 ok jew lagi…masih ceria2…hurm….kawan aku kat belakang tu siap gelak2 lagi ngan mak dye..haisppp xde perasaan ke mereka ni (bisikhatiku) hahahah ntah la mungkin aku lebih ikut naluri mak kot …..hmnn….dat Y la kalo nak pergi mana2 motivasi aku dan mak mesti sediakan towel kecik…so that xde la nak lap kat baju..heheh….
Bukan setakat pgi motivasi… tgok cter kat umah pon kalo bab2 ibubapa ni aku n mak sama2 sedih…tapi kat umah tu aku cuba cover la sikit..malu tapi still lagi sedih..mungkin sesetengah kisah drama tu bersangkupan dengan hidupku yang lepas.. tu yang deras air mata mengalir tu…haiyaaa….tapi bukan ku sengaja ianya secara sukarela tanpa dipaksa okay!!! Tapi aku xleh lawan mak lagi la… mak kalo dengar jiran2 citer pasal anak dorang nakal ke hap eke pasal ibubapa mmg mak akan mengalirkan air mata…ade sekali tu aku datang bawak tissue sekotak bagi kat mak…sampai jiran aku tu tengok pelik jew kat aku…hhahahah..tapi mak mmg mempunyai hati yang lembut dan tegas pendiriannya…

Masa minggu destini siswa ari2 pon aku sampai basah towel kecik tu…tang drama wan maumunah dan anak dye masuk uitm tu…ntah la sedih sebak…semua ada…ingat harapan mak n abah terlalu tinggi buat aku…. Moga2 aku xkeciwakan dorang…. Sampaikan ade sorang abang mds tu datang kat aku suh g tandas cuci muka… ye lah…dah bengkak2 mataku…huhuh…. Ehh malu plak nak kuar dewan lepas tu…tunduk jew jalan…hehe… cter ni kuar pas aku dengar lagu anak soleh ni la… tgok plak vedio dia…lagi sodih beb… k lah…gue nak layan perasaan ni..bye…wslm……


No comments:

Post a Comment